Erturgut Sanat ailesi olarak bugün sizler için Müzikte Eksik Akorlar konusunu ele alacağız.. Eksik akorlar, müzik teorisindeki en esrarengiz ve çoğu zaman yanlış anlaşılan seslerden biridir. Birçok kişiye oldukça ahenksiz ve itici geliyor. Ancak eksilen akor, doğru kullanıldığında çok faydalı ve güzel bir ahenktir. Eksik akorlar, birçok büyük akorun içindedir ve inceleyebileceğimiz ve birçok duruma dahil edebileceğimiz ilginç aralıklı özelliklere sahiptir. Müzik teorisinde azalan akorun sırlarını öğrenmek için okumaya devam edin!
Müzik Kurslarımız hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için Buraya Tıklayın. Ayrıca Ücretsiz Deneme Derslerimize katılmak için hemen bize ulaşıp ücretsiz randevu alabilirsiniz..
Müzikte Eksik Akorları Nedir?
Özünde, eksik akorlar, iki minör üçüncü aralıktan oluşan üç nota akorlarıdır. Küçük bir üçüncü aralığın üç yarım tona veya piyanodaki üç tuşa eşit olduğunu unutmayın. Biraz piyano akorları teorisini gözden geçirelim. Herhangi bir majör akorun formülü 1 – 3 – 5’tir (C – E – G). Küçük bir üçlü, büyük bir akorla karşılaştırıldığında düz bir üçüncü dereceye sahiptir, bu nedenle herhangi bir küçük üçlünün formülü 1 – ♭3 – 5’tir. (C -E♭ – G)
Eksik akorlar, küçük bir akorla karşılaştırıldığında düz bir beşinci dereceye sahiptir, bu nedenle azaltılmış bir üçlünün formülü her zaman 1 – ♭3 – ♭5’tir. Beşincisi, eksik akor adının geldiği “eksik” tir!
Eksik Triad Akorları Nasıl Oluşur
- Orta C’den başlayıp küçük bir üçte bir kadar sayarsak, E♭’yi buluruz. E♭’den bir küçük üçlü daha sayarsak G♭’yi buluruz. Bu, C eksik bir üçlünün (C dim) C – E ♭ – G ♭ olarak yazıldığı anlamına gelir.
- Kök nota D’den başlayıp minör üçlüyü sayarsak, F’yi buluruz. F’den bir minör üçlü daha sayarsak, A♭’yi buluruz. Bu, D eksik bir üçlünün (D dim) D – F – A ♭ olarak yazıldığı anlamına gelir.
- Kök nota E’den başlayıp minör üçlüyü sayarsak G’yi buluruz. G’den bir minör üçlü daha sayarsak B♭’ye ulaşırız. Bu, E eksik bir üçlünün (E dim) E – G – B ♭ olarak yazıldığı anlamına gelir.
C eksildi, D eksildi ve E eksildi. Bunları ellerinizle ayrı ayrı ve ardından ellerinizle birlikte uygulayın. Onları karıştırmayı bile deneyebilirsiniz. Sol elinizde bir C eksik triadı ile sağ elinizde bir E eksik triadı uygulayın. Bu kombinasyon kulağa nasıl geliyor? İki elinizle kaç farklı azaltılmış triad kombinasyonu oluşturabileceğinizi görün
Artık doğal köklerden başlayarak tüm loş akorları öğrendiniz. İyi iş! Bir akor ilerleyişinde veya doğaçlamada azaltılmış akorları kullanmaya çalışın. Bu eksik akorları bir araya getirdiğinizde nasıl ses çıkarır? A kısma akoruna hareket eden bir E azaltılmış akor nasıl ses çıkarır? G azaltılmış bir akora hareket eden B azaltılmış bir akordan ne haber?
Seslerini kulaklarınızda hissedene kadar bu loş akorları karıştırma ve eşleştirme alıştırması yapın. Şarkı söylerken ve aynı zamanda piyano çalarken bu akorları çalmaya çalışın. Eksik akor, müzik teorisinde esrarengiz ve yanlış anlaşılan bir akordur. Onu şarkılarınızda nasıl kullanacağınızı öğrenmek ve çalmak, müziğinizin duygusal derinliğini artırabilir ve çalım sesinizi daha gelişmiş hale getirebilir.