Erturgut Sanat ailesi olarak bugün sizler için Yan Flütte Dil Kullanımı konusunu ele alacağız. Yan Flüt çalarken kolay ve zahmetsiz bir dil kullanmak kadar harika bir şey yoktur. Ayrıca ağır, bulanık ve yavaş olmak kadar sinir bozucu bir şey de kesinlikle yoktur. Bununla mücadele etmenin en önemli yolu şu: Pratik yapmak! Bu yüzden üzerinde çalışmaya, sorunları bulmaya ve düzeltmeye bilgilenerek başlayın. Flütte bazı hataları düzeltmek ve kendinizi geliştirmek için bütün nüansların üzerinde titizlikle durmalısınız. Gelin sizler için hazırladığımız yazımızda birlikte kendinizi geliştirelim..
Yan Flüt Kurslarımız hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için Buraya Tıklayın. Ayrıca Ücretsiz Deneme Derslerimize katılmak için hemen bize ulaşıp ücretsiz randevu alabilirsiniz..
Flütte dil kullanımını değişik bir yöntemle, sık yapılan hataları ele alarak açıklamaya çalışacağız. Şimdi genellikle öğrenciler tarafından yapılan hataları başlıklarla ele alarak doğrusunu size aktarmaya çalışalım.
Yan Flütte Dil Kullanımı
Ağızda Yanlış Yere Dil Atmak
Bu muhtemelen öğrencilerin yaptığını en yaygın hatadır. Öğrenciler dillerini çok geride, alt dişlerde, dişlerin arasında veya dil ağzın hiçbir yerine değmiyor olabilir.
Çoğu müzisyene göre dil için en iyi yer ön dişlerin arkasındaki küçük noktadır, “to”, “do”, “nu” veya “loo” dediğin yerdedir. Bu noktayla ilgili ilginç olan şey, aslında dilimizin en doğal yeri olmasıdır. Aynı zamanda dinlenirken ve hiçbir şey yapmadığımızda dilimizin dinlendiği noktadır, deneyin. Dilin orada durmuyorsa telaşa kapılmak istemem ama konuşma problemin olabilir!
Çok Fazla Dil Kullanmak
Dil inanılmaz derecede çok yönlü bir kastır ve şaşırtıcı derecede büyüktür! Hem büyük hem de küçük olmak üzere çok çeşitli hareketler yapabilir. Bununla birlikte, çoğu zaman, gerçekten sadece dilin ucunu kullanabilecekken, notaları ifade etmek için dili çok fazla kullanırız. Bu, verimli bir şekilde hareket edemediği için çok halsiz ve ağır bir dil ile sonuçlanır
Dilin Rolünü Yanlış Anlama
Bazı öğrenciler, flütteki sesin dil ile yaratıldığı fikrine sahiptir. Bu her zaman tamamen bilinçli olmayabilir, ancak dilin kullanıldığı şekilde ortaya çıkar. Gerçekte flüt tonu havayı hareket ettirerek üretilir. Hava, çeşitli karın kasları tarafından ciğerlerinizden taşınır. Flüte kısa, keskin bir hava üflerseniz (“huh” dediğinizi veya bir mum üflediğinizi hayal edin), sesi yaratan bu hareketli havadır. Dil sadece bu sese bir tanım ekliyor. Bunu fark ettiğimizde dilin sandığımız kadar önemli olmadığını anladık. Sonuç olarak, onu bir nevi serbest bırakabilir ve gevşetebilir ve çok çalışmasını sağlayamayız.
Dili Çok İleri Veya Geri Çevirmek
Öğrencilerde gördüğüm gerçekten yaygın bir diğer sorun da, özellikle oynadıkları kayıt dikkate alındığında, çok ileri veya çok ileri geri konuşmalarıdır. Bu, sadece yanlış yerde konuşma sorunundan çok farklıdır. Burada, diliniz temel doğru konumdadır, ancak bu konumdaki nüans eksiktir.
Dilinizi çok geriye atmak size çok boğuk ve ağır bir artikülasyon verecektir. Dilin çok ileri gitmesi, net bir ses çıkarmayı zorlaştırabilir veya artikülasyonun başında bir ‘ts’ sesi oluşturabilir. Başlangıç olarak, kulağa en iyi ve en hafif gelen dili elde ettiğimiz en uygun pozisyonu bulmamız gerekiyor. Ancak, kayıtları değiştirdiğimizde dilin konumunun biraz değişmesi gerekir. Çaldığınız flütte ne kadar yüksekte olursanız, dilinizin o kadar ileri olması gerekir. Böylece, daha yüksek kayıtlara çıkarken, ön dişlerin arkasındaki palet üzerinde dili biraz daha ileriye vurursunuz (daha fazla ‘tu’ düşünün). Flütü daha alçak çaldığınızda, dilin biraz daha geride olmasını, paleti ön dişlerin arkasındaki ağız paletinde biraz daha geriye vurmasını isteyeceksiniz.
Boğazda Ağızda Ve Dilde Gerginlik
Artikülasyon söz konusu olduğunda sıklıkla gözden kaçırdığımızı düşündüğüm son şey, boğazınızın ve boğazınızdaki gerginliğin dili nasıl etkileyeceğidir. Bunları, flüt çalan üç silahşörün “hepimiz birimiz ve birimiz hepimiz için” şeklinde birlikte çalışması gibi düşünebiliriz :). Ağzı sıkarken veya boğazı kapatırken, dil de neredeyse kesinlikle çok sıkı olacaktır ve bunun tersi de geçerlidir. O dilin gerçekten güzel ve etkili bir hareketine sahip olmak istiyoruz. Herhangi bir aşırı gerilim araya girecek. Öyleyse, boğaz gerginliği veya sıkı bir ağızlık ile mücadele ettiğinizi biliyorsanız, o zaman önce gidip bu konular üzerinde çalışmak ve sonra ifadenize geri dönmek isteyebilirsiniz. Sadece biraz boğaz gerginliği yaşayanlarınız için şarkı söylemek ve oyun oynamak çok yardımcı olur. Çok sıkı bir diliniz varsa, dilinizi serbest bırakmaya ve gevşetmeye yardımcı olan bir başka güzel küçük tekniktir.