Erturgut Sanat ailesi olarak bugün sizler için Kayıt İçin Bateriyi Mikrofonlamak konusunu ele alacağız..Mikrofonlar bateri kitinin içine ve çevresine tam olarak yerleştirilmeleri, elde edilen kayıtlar üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir. Bu nedenle, zor ve hızlı kurallar olmasa da, burada hızlı ve kolay sonuçlar elde etmek için en popüler seçeneklerden bazılarına bakacağız.
Bateri Kurslarımız hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için Buraya Tıklayın. Ayrıca Ücretsiz Deneme Derslerimize katılmak için hemen bizimle iletişime geçip ücretsiz randevu alabilirsiniz..
Kayıt İçin Bateriyi Mikrofonlamak
Doğru Mikrofonu Seçin
İlk olarak genellikle trampet, bas davul ve bazen de tomlarda kullanılacak olan dinamik mikrofon seçimi üzerine konuşacağız, seçiminiz kesinlikle dinamik mikrofon olmalı. Dinamik bir mikrofon tıpkı bir hoparlör gibi çalışır, sadece ters yönde, diyaframın hareketi sırayla bir bobini bir mıknatısa göre hareket ettirerek bir elektrik sinyali oluşturur.
Bu mikrofon, orta menzili yakalamak için iyidir ve ara sıra isabetsiz vuruşları alacak kadar sağlamdır. Çoğu dinamik mikrofon, kardioid bir model kullanır; bu, arkalarından gelen sesleri reddettikleri ve aynı zamanda özneye yakın yerleştirildiğinde alt uçlarını güçlendirdikleri anlamına gelir.
Sık kullanılan diğer mikrofon türü, dinamik mikrofonun aksine masadan veya ön amfiden kendisine gönderilen güce ihtiyaç duyan kondenser mikrofondur. Bu ‘hayalet güç’ bazen bir masanın bireysel kanallarında mevcuttur, ancak diğer dinamik mikrofonları etkilemeden tüm mikrofonlara global olarak gönderilebilir.
Bu güç, mikrofonun içinde bir diyaframın, bu sefer bir kapasitör hareketiyle alınan sinyali artıran küçük bir amplifikatör sağlar. Kondenser mikrofonlar ayrıca hareketli parçalarının düşük kütlesi nedeniyle dinamik mikrofonlardan daha hassas olma eğilimindedir, ancak genellikle biz davulcuların sunabileceği seviyelerin üstesinden gelmelerini sağlamak için yerleşik ped anahtarlarına (10 ve 20 desibel artışları) sahiptir.
Bas Davul İçeride Mikrofonlanır
Bas davul mikrofonlanırken sıklıkla karşılaşılan bir sorun, kick bir ön kafa ile donatılmışsa ortaya çıkar. Bu durumda, davulun önüne bir mikrofon yerleştirmek işe yarayacaktır, ancak davulun içine bir mikrofon yerleştirmenin tanımı ve izolasyonundan yoksun olabilir. Ancak, birkaç seçenek var…
İlk olarak, davulun vurucu tarafını mikrofonlamak daha fazla netliğe sahip olurken, davulun önüne ikinci bir mikrofon eklemek ‘faz dışı’ (bundan biraz daha fazlası) ön kafanın ortam sesini yakalayacaktır. Bununla birlikte, mikrofonu davulun dışında tutmanın getirisi, kitin geri kalanından daha fazla sızıyor ve içine yerleştirildiğinden daha az saldırı.
X/Y Baş Üstü Mikrofonlama
Burada gerçekten iki ana seçenek vardır, X/Y (veya çakışan) çifti veya aralıklı çift. X/Y konfigürasyonu, iki başlığın, kapsülleri yan yana olacak şekilde doğrudan kitin üzerine yerleştirilmesini içerir. Bu, kitin sesi aynı anda her iki mikrofona da ulaştığından, herhangi bir faz sorunu olmadan kitin stereo görüntüsünü yakalamanın iyi bir yoludur.
Aralıklı çift baş üstü mikrofonlama, daha geniş bir stereo görüntü için, mikrofonları aralıklı bir çift olarak dağıtmak daha etkilidir. Ancak artık bir faz iptali riski vardır, kaynaktan gelen sinyal her mikrofona farklı zamanlarda ulaşır ve böylece kendini iptal eder. İki kanal alarak ve bunları mono olarak toplamak için pan kontrolünü kullanarak faz iptalini kontrol edebiliriz. Bir fader açılırken diğeri karıştığında, ses tam kalmalıdır
Çözüm, bu düzelene kadar mikrofonlardan birini hareket ettirmek veya bir mikrofonun polaritesini tersine çevirmektir. Dijital alanda, aynı etki için kaydedildikten sonra dalga biçimi tersine çevrilebilir.
Trampet Mikrofonlamak
Mikrofon ortayı gösterecek şekilde bir trampet üstten mikrofonlanır. Başka bir mikrofon ve kanal verilirse, kontrol etmek isteyeceğimiz bir sonraki davul tuzak olacaktır. Trampet genellikle üstten, üç parmak ötede ve tamburun kenarında ve merkeze işaret edilerek tomlar gibi mikrofonlanırdı. Üç parmak kuralı, mikrofonu kafanın ve çemberin kenarından istenmeyen harmoniklerden uzak tutmaya yardımcı olurken, merkeze nişan almak, baget sesini çarpma noktasında yakalamaya yardımcı olur.
Mikrofonu bu noktadan uzaklaştırmak sese daha fazla ‘hava’ veya ambiyans katacak ve dinamik bir mikrofon kullanıyorsanız onu yaklaştırmak, ‘yakınlık etkisi’ olarak adlandırılan şeyin bir sonucu olarak düşük seviyeyi tanıtacaktır. Bu bir noktaya kadar faydalı olabilir, ancak çok yaklaşırsanız yakınlık efekti sesi doğal olmayan veya kullanılamaz hale getirir.
Dinamik bir mikrofon genellikle burada tercih edilen mikrofondur ve şaşırtıcı bir şekilde, nispeten ucuz olan Shure SM57, orta aralığı yakalama ve yüksek SPL’leri (ses basıncı seviyeleri) yüksek bir ile idare etme yeteneği sayesinde daha pahalı alternatifleri alt eder ve backbeat sunma yeteneğine sahiptir.
Mikrofonları Alçaltarak Daha Belirgin Tom Sesi Edin
Dört mikrofonlu bir kurulumla, baş üstü seçeneklerimizden hiçbiri, kitin doğal bir temsilini ve net zil sesini sunsa da, tomlardan çok fazla performans vermeyecektir. Bu nedenle, son bir ek seçenek, mikrofonları alçalmaktır. Bu yaklaşım, mikrofonlu dört veya beş parçalı kitler gibi daha küçük kurulumlarda daha etkilidir.
Her ikisi de trampet ve bas davuldan eşit uzaklıkta bulunan, hi-hat’lar ile ilk tom arasındaki kite ve zemin tom’un üzerinden ride ziline bakan bir başkası, kitin üzerindeki mikrofonlardan daha dolgun bir ses verecektir.
Tom’lar söz konusu olduğunda, diğer davullara vurulduğunda sempatik tonlarının çınladığını da duyacaksınız. Tom’ları mikrofonlarken, seçenekler çeşitlidir, en popüler olanı dinamik mikrofonlar veya küçük kondansatörlerdir. Ancak bütçeye bağlı olarak bazen büyük diyaframlı kondansatörler kullanılabilir.
Hi-hat Mikrofonlama
Kanallarımız kaldıysa, mikrofon yapacağımız kitin bir sonraki parçası muhtemelen hi-hat’lar olurdu. Bunlar genellikle yukarıdan, 2 3 parmak uzaklıktan ve bazen de kitten uzağa işaret eden küçük bir yoğunlaştırıcı mikrofon kullanılarak mikrofonlanır. Burada yakınlık etkisi dikkate alınmalıdır, zillere çok yaklaşırsanız ziller gong benzeri bir kalite alırlar. Bu EQ’dan çıkarılabilir. Kaçınılması gereken başka bir şey de mikrofonu hi-hat’lardan havanın çıktığı noktaya bakacak şekilde yerleştirmektir