Erturgut Sanat ailesi olarak bugün sizler için Edebiyatta Kullanılan 3 Başarılı Motif konusunu ele alacağız.. Motifler, hem sinemada, hem tiyatroda hem de edebiyatta yüzyıllardır yazarların kullandığı ve okuyucunun imgeleminde büyük bir ilgi uyandıran detaylardır. İyi yapıntılanmış bir motif, tek başına bütün bir hikayenin sözünü taşıyabilir. Peki edebiyatta kullanılan 3 başarılı motif hangisidir diye sorsak?
Eğer siz de bu sorunun cevabını birkaç saniye düşündüyseniz merak etmeyin. Yazımızın devamında sizler için bu soruya kendi görüşümüzle bir cevap aradık. Siz de yazı sanatına meraklıysanız ya da yalnızca kültürel olarak kendinizi geliştirmek, yapıtlara farklı bir gözle de bakmak istiyorsanız okumaya devam edin.
Yazarlık Kurslarımız hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için Buraya Tıklayın. Ayrıca Ücretsiz Deneme Derslerimize katılmak için hemen bize ulaşıp ücretsiz randevu alabilirsiniz..
Edebiyatta Kullanılan 3 Başarılı Motif
The Godfather Serisi
Francis Ford Coppola’nın Godfather serisinde portakallar görsel bir motiftir. Portakallar, bir karakter ölmeden hemen önce ekranda tekrar tekrar gösterilir. Bu filmlerin dışında portakalların ölümle yerleşik bir ilişkisi yoktur. Aslında turunçgillerin sıcaklık, güneş ışığı, tatlılık ve yaşamla ilişkili olma olasılığı daha yüksektir. Ancak portakalları tekrar tekrar karakterlerin ölümlerine yakın bir yere yerleştirerek, filmler portakalları ölüm temasıyla ilgili yinelenen bir motif olarak kuruyor.
Bu eşsiz motif, ölüm ile normalde meyve ile ilişkilendirilen canlılık ve enerji arasında zorlayıcı bir gerginlik yaratır. Turuncu motif, Coppola’nın filmlerinin merkezi fikirlerinden birine işaret ediyor: ölümün kaçınılmaz olduğu ve ne kadar hevesle hayata tutunursa tutunsun her an gelebileceği.
A Tale of Two Cities
Charles Dickens, Fransız Devrimi’ni çevreleyen destansı romanında ikiliği bir motif olarak kullanıyor. Kitap boyunca, çeşitli karakterlerin, ayarların ve görüntülerin çiftleri veya benzerleri vardır. Örneğin, hikaye iki şehirde yani Londra ve Paris’de gerçekleşir. Charles Darnay’in Sidney Kartonunda iki katı vardır ve onunla fiziksel bir benzerliği vardır. İki önemli kadın karakter, Lucie ve Madame Defarge, birbirlerinin karşıtlarıdır.
Gerçekten de, romanın ünlü açılış cümleleri bile ikilik fikrini destekler, “En iyi zamanlardı, en kötü zamanlardı”). Bu motif, kitabın ana temalarını vurgular yani adaletin kırılganlığı ve karanlığın güçlerinden kurtulma olasılığı.
Hamlet
William Shakespeare’in Hamlet’inde çürüme dili, yinelenen bir dilde ifade edilen sözel bir motiftir. Örneğin beşinci sahnede Yorick’in kafatasını tutarken Hamlet şöyle şöyler “İşte öptüğüm o dudakları astı, ne sıklıkta olduğunu bilmiyorum.”
Oyunun başlarında, hem kralların hem de dilencilerin solucanlar tarafından yenileceğini ve insan anlayışını “ölü bir köpekte kurtçuklar doğurmak” ile karşılaştırdığını söylüyor.” Bu tekrarlanan çürüme dili, oyunun iki temasıyla konuşuyor: ölümün gizemi ve kurumların yolsuzluğu.