Erturgut Sanat ailesi olarak bugün sizler için Jimmy Page Gibi Gitar Çalmak konusunu ele alacağız.. Gitar dünyasında, kendi başlarına ikon haline gelmek için listelerde yükselen bazı gitaristler var, bu “Gitar Tanrıları” hem hayranlık hem de taklit için neden oluyor. Belki de tüm zamanların en ikonik Gitar Tanrısı’ndan biri, Led Zeppelin grubunun gitaristi Jimmy Page’dir.
Jimmy Page, müzikte onlarca yıla yayılan uzun ve çeşitli bir kariyere sahip. Daha genç bir adam olarak stüdyo çalışmasından, süper grup Yardbirds’teki rolüne ve klasik rock’ın simgesi Led Zeppelin’in ikonik üyeliğine kadar. Jimmy Page’in gitar tonu, klasik hard rock gitar tonunun en mükemmel örneklerinden biridir, ancak donanımını çevreleyen gizem nedeniyle, adamın kendisi gibi çalmak ve ses çıkarmak çoğu zaman zor olabilir.
Marshall Plexi, Les Paul Customs ve Supro Tube amfilerinin fiyat etiketine bakıldığında insan gözünü korkutabilir, ancak modern donanımın çok yönlülüğüne rağmen, Jimmy’nin klasik tonunu sadece taklit etmekle kalmayıp, öykünmek de mümkün. Aşağıda tam da bunun için bir kılavuz bulacaksınız, klasik tonu vintage ekipman veya vintage fiyat etiketi olmadan yeniden yaratın.
Gitar Kurslarımız hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için Buraya Tıklayın. Ayrıca Ücretsiz Deneme Derslerimize katılmak için hemen bize ulaşıp ücretsiz randevu oluşturabilirsiniz..
Jimmy Page Gibi Gitar Çalmak
Gitarlar
Jimmy Page’in performans sergilediği herhangi bir fotoğrafa rastlarsanız, muhtemelen onun imzası olan Gibson Les Paul’un omzunun üzerinden aşağı sarkmış olduğunu göreceksiniz. Ve Les Paul, Jimmy Page gibi nasıl çalınacağını anlamada önemli bir rol olsa da, sesinin diğer önemli yönlerini vurgulamak önemlidir. İkonik Les Paul’u almadan önceki günlerinde Jimmy Page, ilk Led Zeppelin albümünün tamamını ve sonraki albümlerdeki birçok şarkıyı bir Fender Telecaster ile yazdı.
Danelectro ve çift boyunlu SG’si gibi Jimmy Page’in sıkça kullandığı pek çok başka gitar olsa da, Led Zeppelin’in gitar kataloğunun çoğu sadece bir Les Paul ve bir Telecaster ile doğru bir şekilde yeniden oluşturulabilir.
Les Paul ve Telecaster, çoğunlukla Jimmy Page’e atfedilen iki tür tonu kapsar. Telecaster, Led Zeppelin I ve Led Zeppelin II gibi erken Led Zeppelin tonunu bünyesinde barındıran parlak bir ses verir. Telecaster, Led Zeppelin albümlerindeki soloların çoğunu kaydetmek için de kullanıldı. Aslında, belki de tüm zamanların en ikonik gitar solosu bir Telecaster’da, Stairway To Heaven’da kaydedildi. Bu nedenle, Jimmy Page gibi ses çıkarmayı öğrenirken, müzisyenlerin cephaneliğine bir Telecaster’ın eklenmesi gerektiği açıktır.
Les Paul ise 3. Led Zeppelin albümüne kadar stüdyoda Telecaster kadar yoğun kullanılmamıştı, sonuç olarak daha sonraki Led Zeppelin albümlerinin daha dolgun sesi, bir dizi humbucker’ın sesi. Tam olarak bu nokta, Jimmy Page gibi nasıl çalınacağını belirleme konusunda ve gitar seçimlerinde, çoğu tipik pasif humbucker’ın klasik Led Zeppelin tonuna çok benzer ses çıkarması için daha fazla seçeneğe sahip olduğu yerdir.
Amplifikatörler
Jimmy Pages gibi çalma kelimesini tekrar anlamlandıran gitar tanrılarının amfi tonu başlangıçta ulaşılmaz gelebilir, ancak yıllar boyunca amfi envanteri geniş olsa da, tonu baştan sona nispeten basitti. Jimmy Page, Led Zeppelins gitaristi olarak Supros’tan Oranges’a, Rickenbacker amfilerinden klasik Marshall yığınlarına kadar çok çeşitli amfi markaları ve modelleri etrafında dans etti. Bununla birlikte, baştan sona kalan, boğuk ve pürüzsüz arasında her zaman mükemmel bir dansa sahip olan tonal profilidir.
Jimmy Page’in kullandığı aşırı hızlanmanın çoğu herhangi bir pedaldan değil, öncelikle amfilerin kendisinden geliyordu. Marshall’ınki gibi iyi bir aşırı tahrikli tüp sesini taklit edebilen veya kanalize edebilen herhangi bir amplifikatör iyi çalışmalıdır.
Jimmy Page’in ikonik ses oyunlarının çoğundan tuhaf olan düşük ve orta aralığa iyi dikkat edilmelidir. Sıcak sesli Marshall amfiler ve derin Gibson humbucker’lar, klasik Led Zeppelin tonunu yaratmak için mükemmel bir şekilde birleşir.
Efektler
Jimmy Page, Gibson Les Pauls ve Marshall yığınları için ikonik olmuştur, nadiren bahsedilenler onun pedal seçimleridir ve Page hiçbir zaman büyük bir efekt pedalı öğrencisi olmasa da, sesinin ne kadarının küçük kutulardan geldiğini anlamak önemlidir. yerde.
Öncelikle ton için neredeyse mutlaka gerekli olan pedallardan bahsedelim. Overdrive konusunda, Jimmy Pages’in şeffaf overdrive’larının çoğu Marshall amfileri ön plana çıkıyor, ancak Led Zeppelin’in diskografisinde çok daha sert bir ton duyulabileceği birçok kez var. Bu, Jimmy Pages’in Tone Bender marka Fuzz kutusuyla elde ettiği tüy tonuydu. Ne yazık ki, Tone Bender tüyleri artık çok nadirdir ve sonuç olarak çok pahalıdır. Neyse ki oyuncu için, 70’lerin klasik fuzz tonunu taklit edebilen çok çeşitli Fuzz pedalları mevcut.
Page ayrıca kariyeri boyunca sıklıkla bir Wah Wah pedalı kullandı. Kişisel olanı muhtemelen bir Vox veya eski Dunlop markasıydı ve neyse ki oyuncu için bu tür pedallar bugün bile çok iyi bir fiyata satılıyor.
Teknik
Blues’tan bahsetmeden Jimmy Page’in gitar çalımıyla ilgili herhangi bir ayrıntıya girmek gerçekten imkansız. Tıpkı Eric Clapton, Jeff Beck ve dönemin diğer çağdaşlarının çoğu gibi, Jimmy Page de blues’un, özellikle Mississippi Delta blues’un gayretli bir öğrencisiydi, Jimmy Page’in stilini taklit etmek isteyen herhangi bir müzisyen, bu blues’a aşina olsa iyi ederdi. blues ile ilgili her şey.
Özellikle minör Pentatonik gamlar, gitaristleri şaşırtıcı bir şekilde Led Zeppelin sesine çok hızlı bir şekilde yaklaştıracaktır. Aynı şekilde daha odaklı bir ölçekte, Jimmy Page çekme ve çekiçlemeden büyük ölçüde yararlandı. Bu başlangıçta çok sığ bir gözlem gibi görünse de, hemen hemen her Led Zeppelin şarkısını, özellikle de en ikonik olanları dinlemek, oyuncunun bu tekniğin Led Zeppelin’i bünyesinde barındıran saf rock and roll sesi için çok önemli olduğunu anlamasını sağlayacaktır.
Band ve Vibrato, Page tekniğinin de büyük parçalarıydı. Page, Albert King ve BB King gibi blues efsanelerinin tarzında, virajları yalnızca şarkılardaki belirli önemli anları ifade etmenin bir yöntemi olarak değil, aynı zamanda genel olarak tüm şarkıların ambiyansını şekillendirmede de kullandı. Pages’in band ve vibrato stilini kullanmak isteyen gitaristler, önemli notalardan yarım ve hatta tüm adımları bükme alıştırması yapmalıdır.
Gitaristler ayrıca virajları sadece sololara değil, aynı zamanda ana rifflere de dahil etmeli ve bunu yaparken şarkının akışına dikkat etmeliler. Vibrato, Pages’ın çalma stilinin bir diğer önemli faktörüdür, kariyeri boyunca herhangi bir Pages solosunu dinleyin ve dramatikten aşırıya kadar değişen vibratoları duyacaksınız. Page gibi çalmak için vibratoyu sadece en basit haliyle notaları uzatmak için kullanmamalı, aynı zamanda notaların doğal titreşimini şarkının ritmiyle zaman içinde koruyarak ritmik akışı sağlamalıdır.
Jimmy Pages’in performansının bir diğer etkeni de canlı performansları, işte burada Jimmy Page’in yeteneği gerçekten ön plana çıkıyor. Jimmy Page’in canlı çalmasını tarif etmek için en iyi kelime “Loose” çizgisinde bir şey olurdu. Page sık sık uzun doğaçlama teğetlere giderdi, genellikle canlı bir ortamda tamamen yeni ve efsanevi sololar çıkarırdı. Page’in çaldığı gevşeklik, Led Zeppelin’in rock and roll tavrını somutlaştırdı ve Jimmy Page’i başlı başına bir efsane haline getirdi.