Erturgut Sanat ailesi olarak bugün sizler için Paul McCartney Bas Gitar Teknikleri konusunu ele alacağız.. Paul McCartney tüm zamanların en ünlü basçısı olabilir. Kariyerine Beatles’ta başlayıp Wings ile solo sanatçı olarak devam eden McCartney, popüler müzikte basın rolünde devrim yarattı ve bas gitarın genel imajını değiştirdi. Bugün, tüm türlerde basçılar, varlıklarını ve tarzlarını büyük ölçüde Sir Paul’e borçludur.
Paul McCartney, hikayelerle dolu yaşamı boyunca çok çeşitli farklı bas stilleri arasında geçiş yaptı. Oynanışı tutarlı bir şekilde gelişti ve bazen sola dönüşler tamamen yeni türlere dönüştü. Bu evrim, Paul’ün rock and roll tarihinde dinlemesi en keyifli basçılardan biri olmasına yardımcı oldu. Karmaşık, yoğun ve hatta kafanızı sarmak zor olsalar da, McCartney’nin bas parçaları neredeyse her zaman ilgi çekicidir.
Bas gitarın bir şarkıyı nasıl sürdürebileceğinin tüm farklı yollarını gösterdi, kaya gibi sağlam ostinato olukları ile ritmi tutmaktan davulların üzerinde uçmaya ve tüm dinleyicilerin kulaklarına yapışan ikonik bir kanca sağlamaya kadar.
Bas Gitar Kurslarımız hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için Buraya Tıklayın. Ayrıca Ücretsiz Deneme Derslerimiz hakkında ayrıntılı bilgi edinip ücretsiz randevu almak için hemen bize ulaşın..
Paul McCartney Bas Gitar Teknikleri
Kariyeri McCartney kadar uzun olan her basçı bir sürü farklı teknik kullanır. Bu, hepsini kısa bir makalede ele almayı imkansız olmasa da zorlaştırıyor. Bununla birlikte, McCartney’nin yetenekleri ve oyun stili hakkında hızlı bir tahminde bulunmak istiyorsanız, bu teknikler onun favorilerinden bazıları. Bu becerileri nasıl kullanacağınızı öğrenmek, basta Paul gibi ses çıkarmanıza ve hissetmenize yardımcı olacaktır.
Pena İle Çalmak
Bir pena ile çalmak, bas camiasında oldukça bölücü bir tekniktir. Bazı basçılar bu sesi sever ve bunun kendilerine kazandırdığını düşünürken, diğerleri penaların yalnızca gitarlar için olduğunu ve biriyle çalan basçıların nasıl çalınacağını öğrenmeleri gerektiğini savunurlar. Tabii ki, bu tartışmalar genellikle biraz saçma. Enstrümanda “doğru” veya “yanlış” ses diye bir şey yoktur ve belirli bir bas tonunu “iyi” yapan şey bile oldukça özneldir. Ancak Paul McCartney gibi oynamak istiyorsanız, penayla çalmak kesinlikle çok önemlidir.
Pena ile bas çalmak, enstrümana olan hakimeyetinizi artırır. Bu, notanın daha keskin, daha kesin ve daha “yüzünüzde” olduğu anlamına gelir. Basçıların parmakla çalmayı bir pena ile çalmayı karşılaştıran kliplerini dinlerseniz, gainde farkı göreceksiniz.
Blues Yürüyüşleri
Paul’ün çalım tarzını ve sesini etkileyen kesinlikle mekanik yönler olsa da, önemli tekniklerinin çoğu notaları nasıl çaldığıyla ilgiliydi. Bu bağlamda, onun ilk ve en belirgin etkilerinden biri blues’du. Paul, erken dönem rock and roll dilinin çoğunu dahil etti ve onu oyununda kullandı. Blues müziğin Paul’ün tarzında basta hizmet ettiği rolü anlamak için tek yapmanız gereken With the Beatles ve A Hard Days’ Night gibi albümlerin akor ilerlemelerini ve ritmik, sürükleyici bas çizgilerini dinlemek.
Bu özellikle Beatles’ın cover şarkılarında belirgindir. Chuck Berry’nin “Roll Over Beethoven” ya da Berry Gordy’nin “Money (That’s What I Want)” gibi genellikle blues şarkılarını doğrudan coverladılar. Bu şarkılar, McCartney’nin blues bas çalma becerisini göstermesi ve bu etkiyi diğer şarkılarda da çalmasına dahil etmesi için bir forum sağladı.
Blues gitar çalmada akıcı olmak biraz çaba gerektirir. 12 bar blues sekansı üzerinde nasıl çalacağı ve blues geri dönüşlerinin nasıl yapacağı gibi bilmeniz gereken birçok farklı yön var. Ayrıca bazı temel blues doğaçlamalarını öğrenmek isteyebilirsiniz çünkü bu teknikler, Paul McCartney gibi bas çalmanıza yardımcı olacaktır.
Basit, Temel Akor Tonları
Belirli bir akorun akor tonlarını öğrenmek, Paul McCartney gibi bas çalmak için çok önemlidir. Bunun nedeni, Beatles’la ilk çalışmalarının çoğunun belirli bir şarkının akor tonlarına çok yoğun bir şekilde odaklanmış olmasıdır. Belirli bir akorun akor tonları, akora kendine özgü lezzetini veren notalardır. Genellikle kök, üçüncü, beşinci ve bazen de yedinci olarak tanımlanırlar.
Bir şarkıda bu akor tonlarını kullanmak, grubun herhangi bir anda hangi akoru çaldığını bildirmenin harika bir “stenografi” yoludur. Bas kaydında bir akor tonu duymak, sesin geri kalanını hemen o akorun etrafında çerçeveler, gitaristler daha az geleneksel çizgiler çalsa bile, basta bir akor tonuna sahip olmak, dinleyicilerin hepsinin bir akorda nasıl bir araya geldiğini duymalarına yardımcı olur.
Kromatizm
Sergeant Pepper’s , Abbey Road ve hatta Revolver gibi albümleri dinlerseniz, grubun ilk beş veya altı albümüyle keskin bir karşıtlık olduğunu fark edeceksiniz. Sesteki bu kopuşun pek çok nedeni var, grup turneyi durdurdu ve 1960’ların değişen kültürü hem ses hem de şarkı sözlerinde daha fazla keşif için verimli bir zemin sağladı.
Bununla birlikte, bu geçişin nihai sesindeki kilit faktörlerden biri, Paul McCartney’nin artan kromatizm kullanımıydı. Bu, grubun en eski albümlerinin blues temelli kelime dağarcığından büyük bir kaymaya işaret etti ve Beatles’ın son beş albümünün hızını, tonunu ve ritmini etkiledi.
Tekrarlı çalmaya ve daha hızlı sallanan ritimlere öncelik veren blues ritimlerinin aksine, Paul’un birçok kromatik bas çizgileri daha nüanslıydı ve tempoya biraz daha az vurgu yaptı. Bunun ana etkisi, grubun şarkılarında bası başlangıçta olduğundan daha fazla merkeze almasıydı.
Bası karışımın arkasında tutmak yerine, McCartney’nin bas riffleri, miksajda önemli bir faktör olarak diğer enstrümanlarla iyi bir şekilde birleşen daha karmaşık, uyumsuz bir ses sağlamaya başladı.
Bu, ritmi koruyan bir enstrüman olarak bastan büyük bir değişime işaret ediyordu. Paul, Ringo Starr’ın davulunu güçlendirmek için hala parçalar bırakabilirken, kromatik vurgu daha sık olarak ona kendi başına riff ve “solo” yapma özgürlüğü verdi.
Paul in the Beatles’tan bazı güzel kromatik bas hatları örnekleri için, “Oh! Darling” ve “Bir şey”. Bu iki şarkı, Paul’ün şimdiye kadarki en melodik çalımlarından bazılarını sağladığı albüm olan Abbey Road’dan. Her şarkıdaki bas çizgisinin, Beatles’ın daha önceki şarkılarının çoğunda olduğu kadar “drive” veya darbeli tekrarlar olmadan, değişiklikler arasında nasıl rahat bir şekilde kıvrıldığına dikkat edin. Bu, oluğu ileriye taşımaktan cebin arkasına oturmaya ve şarkının melodisinde sadece altındaki vuruştan daha fazla rol almaya büyük bir değişikliği işaret ediyor.