Erturgut Sanat ailesi olarak bugün sizler için Akustik Gitar Gövde Türleri hakkında ayrıntılı bilgi sunacağız.. Müzik yapma işinde ne kadar süredir bulunduğunuza bağlı olarak, akustik gitar gövde tiplerinde oldukça geniş bir çeşitlilik olduğunu biliyor veya bilmiyor olabilirsiniz. Çoğu insan en azından en yaygın ikisine, yani dretnot ve klasiklere aşinadır. Tüm bildikleriniz bunlarsa, bu yazımızda eğlenerek öğreneceğinizi düşünüyoruz.
Aradığınız sesi size verecek mükemmel akustik gitarı ararken, farklı vücut stillerine aşina olmak, kendinizi geliştirmenize gerçekten yardımcı olabilir. İster şarkılarınıza uyan doğru gitarı arıyor olun, ister sadece bu vücut farklılıklarının neden ortaya çıktığını ve nasıl kullanıldığını merak edin, bazı gerçekleri açıklamak için buradayız. Bu makalede çok çeşitli akustik gitar gövde tiplerinin tarihine, yapısına ve müzikal uygulamalarına bir göz atacağız.
Gitar Kurslarımız hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için Buraya Tıklayın. Ayrıca Ücretsiz Deneme Derslerimize katılmak için hemen bize ulaşıp ücretsiz randevu alabilirsiniz.
Akustik Gitar Gövde Türleri
Parlor Akustik Gitar Gövdesi
Tarihi
Modern gitarların yükselişini Avrupalı marangozlar ve keman ustaları arasındaki anlaşmazlıkların sonucunda1800’lerin başında oluşmaya başarı. Bu süre zarfında, bir Sakson kabine üreticisi olan Johann Georg Martin ve ona yardım eden yurttaşları gitar üretmeye başladılar. Kısa bir süre sonra, bölgedeki keman yapımcıları loncası, bu emek karışımına sesli olarak karşı çıktı ve bu zanaatkarlarda sınırsız bir yaratıcı özgürlük arzusu yarattı. Johann’ın oğlu Christian Frederick Martin’i Amerika Birleşik Devletleri’ne göç etmeye ve şu anda dünyaca ünlü enstrüman markası CF Martin & Company’yi bulmaya iten şey buydu.
CF Martin, Torres’in gitar standartlarında devrim yaratmasından sadece yirmi yıl önce ABD’ye geldi ve bu nedenle zamanın daha küçük destekli gitarlarıyla çalıştı. Daha büyük projeksiyona sahip daha rezonanslı bir enstrüman yaratmaya çalışan Martin ve diğer göçmen luthierleri başladı X-bracing sistemini geliştirdi. Bu destek sistemini zamanın küçük gövdeli gitarlarında uygulayan Martin, modern parlar (salon) gitarının öncülünü tasarladı. Bu geliştirilmiş destek sistemi enstrümana güç katarak yeni geliştirilmiş çelik sarılı ipek tellerin kullanımını ve konser modeli gibi daha büyük, gerilime dayanıklı modellerin tanıtımını sağladı.
Ton Ve Çalma Hissi
Parlor (salon) gitarları, günümüzde yaygın olarak kullanılan en küçük akustik gitar gövde tiplerinden biridir. Eğimli omuzları ve dar alt vuruşları ile rahat çalınabilirlikleri ile övülür ve daha küçük çerçeveli gitaristler arasında popüler bir seçimdir. Küçük boyutları da onları ideal seyahat aletleri yapar.
Ton olarak, parlar gitarları, daha büyük ses kutusu hacmine sahip daha büyük gitarlardan çok daha az projeksiyon gücüne sahiptir. Bununla birlikte, halk ve country müziğin parmak stili tekniklerine kendilerini ödünç vererek duyarlı ve cesurdurlar. Eşlikte olduğu kadar solo olarak da çalışan dengeli bir ton sunarlar.
Concert Akustik Gitar Gövdesi
Tarihi
19. yüzyılın yeni X-bracing’inin bir sonucu olarak, gitarlar çelik tellerin gerilimine dayanabilecek daha büyük ses tahtaları ile tasarlanabildi. Bu nedenle, Amerikalı enstrüman yapımcıları birçok farklı akustik gitar vücut tipini denemeye başladılar. 1854’te yaratılan ve sonrasında onlarca yıl boyunca en çok tercih edilen gitar boyutunda kalan Concert (konser) stili, zamana direnen akustik bir vücut tipidir.
Ton Ve Çalma Hissi
Concert (konser) gitarları, ortalama olarak parlar öncülerinden biraz daha büyüktür. Hatta ,onların tonu gitaristleri bu daha küçük modellere çeken parlak üst seviyeyi korurken biraz daha orta seviye bir vuruşla tamamen aynı. Daha geniş alt dizaynı bas tepkisini artırır, ancak daha büyük akustik vücut tiplerinin gürleyen sesleriyle karşılaştırıldığında hala hiçbir şey değildir.
Yine de, konser gitarlarını çalmak keyiflidir. Korkusuzlardan tipik olarak ½ ila ¾ inç daha kısa bir ölçek uzunluğu, tellerin gerginliğini azaltır, bu da size daha yumuşak bir çalma hissi ve tüm aralıklarda hassas bir tepki verir.
Grand Concert Akustik Gitar Gövdesi
Tarihi
CF Martin & Co., başlangıcından bu yana aile şirketi olarak devam etmiştir. 1867’de şirketin kurucusu, babasının 1873’teki ölümünden sonra şirkete komuta eden oğlu Christian Frederick Martin Jr. ile bir ortaklık kurdu. Dört yıl sonra Martin, kuzeni CF Hartmann ile işbirliği içinde o zamanların en büyüğü olan şirketi tanıttı.
Grand Concert (büyük konser) gitarları, Antonio de Torres’in yükseltilmiş klasik gitar şekliyle müzik dünyasını değiştirdiği sıralarda sahneye çıktıkça, vücut stilleri arasındaki benzerlikler tesadüften daha az olabilir. Grand concept akustik gitar gövdeleri, klasik muadilleriyle boyut olarak pratik olarak aynıdır. Gövde boyutundaki bu artış, Martin tarafından popüler hale getirilen ve çelik telli gitarlara hacim ve projeksiyonda bir sonraki evrimlerini veren X-bracing sisteminde yapılan iyileştirmelerle mümkün oldu.
Ton Ve Çalma Hissi
Concert ve Grand Concert vücut tipleri çoğu ölçümde karşılaştırılabilir, ancak Grand concept aslında öncekinden biraz daha az derinliğe sahip. Ses odasının bu sığlaşması, belin zayıflaması ile birlikte, gitarın tonuna bir odak ekler, orta kademe frekanslarını birazcık yukarı pompalar. Derinlikteki bu azalmaya zıt olarak, büyük konserin alt kısmında fazladan bir inç genişliğe sahip olması, hacmini daha küçük çelik telli varyantlardan daha büyük bir seviyeye getiriyor.
Benzer ölçek uzunluklarıyla, Grand concept tel gerilimi, önceki konserle hemen hemen aynıdır ve genel çalma hissi hemen hemen aynıdır. Ayırt edici bir özellik, daha ince olan belin uyluğunuzu daha sıkı sarmasıdır ve bu da oyun duruşunda küçük bir değişikliğe neden olur. Bazıları için bu çok önemli olmayabilir, ancak akustiğinizin sık sık bacağınızdan kayması sorununuz varsa, aradığınız çözüm büyük bir konser tarzı vücut olabilir.
Archtop Akustik Gitar Gövdesi
Tarihi
19. yüzyıl, akustik gitar dünyasına bir başka ünlü girişin yükselişine tanık oldu. Orville Gibson.. Aynı adı taşıyan seçkin enstrüman markasının atası olan Gibson, 1894 yılında kendi atölyesinde el oyması gitar ve mandolin üretmeye başladı. Tasarımları, zamanın kavisli tepeli İtalyan kemanlarına dayanıyordu. Luthiery’ye benzersiz bir yaklaşım. Böylece dünyaya Archtop gitar tanıtıldı.
Gibson Mandolin-Guitar Mfg. Co. Ltd. gitarlarını tutku ve şevkle pazarlasa da, onlarca yıl sonra gerçekten ana akıma ulaştılar. tanıtımı ile birlikte elektrikES-150, Gibson archtops, gitar markasını o zamandan beri bilinen üne kavuşturarak müzik dünyasında önemli bir yer aldı.
Ton Ve Çalma Hissi
Archtop’lar ortaya çıktıklarında, zamanlarının en gürültülü ve son olarak hoş akustik gitar gövde tiplerinden bazılarıyken, günümüzde tamamen akustik bir archtop bulmak nadirdir. Akustik olarak, kemer üstü tasarımı dretnotla rekabet edemezdi. Bunun nedeni kötü enstrümanlar olmaları değil; daha ziyade, popüler müzik, düz tepeli rakibin güçlü tonunu tercih eder.
Tonları dretnotlarınkinden tamamen farklıdır. Isıtıcı ve lezzetli, her nota için bir düzlükte bulamayacağınız bir netlik.. 1930’lardan bu yana çoğu kemer üstü, yuvarlak ses deliklerinin aksine, onları biraz kutulu bir ton ve bir miktar doğal yankı ile dolduran çift f deliklerine sahipti.
İlk modeller klasik bir gitardan çok daha büyük olmasa da, günümüzde daha büyük olma eğilimindedirler. Küçük gövdeli bir gitaristseniz bunları yönetmek biraz zor olabilir, ancak genel olarak, arktop gitarlar oldukça düzgün altı telli çalan gitarlardır.
Oditoryum (Orkestra Modeli) Akustik Gitar Gövdesi
Tarihi
Çelik tel yüzyılın başında üretim hızlanmaya başladı ve mandolin, banjo gibi daha küçük enstrümanlar hemen onlara kilitlendi. Ürettikleri ton yavaş yavaş insanları kazandı ve gitar yapımcılarını onları en iyi nasıl kullanacaklarını bulmaya yönlendirdi. Böylece 1919’da Gibson, bu yeni popüler tellerin yüksek gerilimini daha iyi idare etmek için gitarlarının sapını güçlendiren ilk truss çubuğunu piyasaya sürdü. Kısa bir süre sonra, 1922’de Martin, X-bracing yöntemini yeni çelik tel standardına getirmek için revize etmeye zaman ve çalışma ayırdı. 20. yüzyılın bu ilk on yılında, Martin giderek daha büyük akustik gitar gövde tiplerini piyasaya sürmeye devam etti, ancak 1929’a kadar OM-28’lerini ortaya çıkarmadılar. Bu orkestra modeli akustik, ilk tamamen modern çelik telli gitardı.
Ton Ve Çalma Hissi
Grand Concert gövdesi şekliyle aynı boyutları sunarken, oditoryum bir inçten biraz fazla uzunluk ve her iki maç genişliği de ekler. Boyuttaki bu artışla birlikte hacimde bir artış ve daha belirgin bir düşük aralık sunar. Bastaki artış, daha küçük gövdelerde ağırlıklı olarak tiz frekanslar veren bir sesin ne olduğunu dengeler. Dar bir bele dik bir şekilde inen düz omuzları ile oditoryum, samimi bir çalma deneyimi için yakına çekebileceğiniz bir gitardır.
Dreadnought Akustik Gitar Gövdesi
Tarihi
Oditoryumun yayınlanmasından sadece iki yıl sonra gelen dretnot’u düşünürken, CF Martin & Co.’nun başkanlarının yeni geliştirilen orkestra modeline bakıp “Evet, iyi ve büyük ama, yapabilir miyiz?” dediğini hayal etmek kolay. Aslında, ilk dretnot modeli 1916’da üretildi, ancak zayıf bir alımın ardından geri çekildi, yeniden kalibre edildi ve 1931’de büyük aplomb için yeniden piyasaya sürüldü. O sırada sahnedeki en büyük akustik olan dretnot, adını zamanın en büyük, en kötü savaş gemisinden aldı. O zamandan beri, az güncelleme almış en popüler ve en tanınan akustik gitar gövde tipi haline geldi.
Ton Ve Çalma Hissi
Bedeni kadar büyük bir sesle, dretnot gitarları ana sahneye çıkarmaya yardımcı oldu. Artık bir grupla rekabet edebilecek kadar yüksek bir sese sahip olan country müzisyenleri, bu muazzam yeni tasarımı çabucak benimsediler ve onu bugün bulunduğu ün noktasına yükseltmeye yardımcı oldular. Dretnotlar en bas ağırlıklı akustik gövde şeklidir, ancak kaliteli modeller yüksek ve alçak sesler arasında ince bir denge sağlar. Gelişmiş X-bracing, önceki akustik gövdeler üzerinde projeksiyon büyüklükleri ekleyerek dretnot’a bir odayı kolaylıkla doldurabilecek güçlü bir ton verir.
Beş inç’in hemen altında zirve yapan vücut derinliği, hantal kıvrımları ve geniş beli ile birleştiğinde dretnot, doğru çalmak için gerçekten tutmanız gereken bir gitardır. Küçük gitaristler için zor olabilecek bir şekil, ancak her boyuttaki müzisyen için çok uygun olan küçültülmüş boyutlarda geliyor.
Jumbo Akustik Gitar Gövdesi
Tarihi
Gitar yarışında Martin’in üstünde olamayacak olan Gibson, 1931 dretnotunu kendi büyük gitarıyla yanıtladı, onu adına uygun bir şekilde olarak adlandırıldı. “Jumbo” Dretnotun ortaya çıkışından kısa bir süre sonra piyasaya sürülen jumbo akustik gövde tipi, neredeyse bir asırdır birçok akustik ritim çalan kişinin favorisi olmaya devam etti.
Ton Ve Çalma Hissi
Adına rağmen, ortalama bir jumbo gitar, bir dretnottan çok daha büyük değildir. Alt kısım yaklaşık bir inç daha geniştir, ancak bunun dışında iki şekil benzer boyutları paylaşır. Vücut tipleri arasındaki temel fark, belin genişliğidir. Bir dretnot baştan sona oldukça genişken, jumbo tasarım yuvarlak omuzlarından sonra nispeten dar bir bele doğru incelir. Bu, ona dretnottan biraz daha yüksek kaliteli halka taşıyan iyi tanımlanmış bir ton verir. Daha büyük gövde boyutu nedeniyle, jumbo tarzı, tam bir yanıt almak için biraz daha agresif bir saldırı gerektirir ve daha parlak ana enstrümanların arkasında durmak için etli bir ritim gitarı olarak çekiciliğine katkıda bulunur.